En massa nytt

I onsdagskväl efter kameraköpet åkte jag och B till stationen för att hämta Marion.
det blev en mysig kväll och natt.....med en massa fotograferande och naturgodisätande...pratande...och lakritschokladdrickande....
Dessa goda saker fick vi av gulliga Marion. Tack snälla! Det är ett grönt te (mareld) ett rött te, chokladdryck med inslag av lakrits och världens sötaste lilla chokladask. Jag blev jätteglad och gillar alla sakerna men jag älskar verkligen mareldsteet (hur i hela världen skriver man te i bestämdform?????)

image258

I går torsdag var det dags för en secondhandrunda här i Linköping.. Med sacondhandproffset i sällskap kunde det inte gå fel. Tyvärr hittade hon inte mycket alls.....men jag gjorde flera underbara fynd....så jag va så glad så=)

några av sakerna som fick ny ägare var:
  • ett par skinnstövlar
  • en speciell bakbunke
  • några böcker
  • en sjal/scarf
  • två skärp
  • ett par vantar
  • en väska
Jag måste erkänna att jag fått en annan uppfattning av secondhand. Jag tycker fortfarande att det kan vara lite ofräscht, luktar illa och om jag tänker på vem som ägt sakerna innan tycker jag att de tär lite läskigt....MEN man kan verkigen hitta fina, bra saker till fantastiska priser!!!!! Och dessutom går pengarna till välgörenhet! det e ju toppen!!!
Fast kände mig lite dum o skämdes igår när vi handlade på "Hjärta till hjärta" där de har 20% i studentrabatt. Visst det e ju toppen.....men herregud kunde jag inte ha gett den 20 lappen till dem.....????? Kände mig så snål efteråt....
Det var iaf en toppendag!!! Så skoj att du kom o hälsade på Marion!!!
Bilder kommer så klart på det nya!

Kommentarer
Postat av: Marion Eleonora

Det var verkligen lajbans att komma och hälsa på dig! :) Känns stövlarna bra?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback