Dag 4 - Lefkas



Stränderna på västkusten skulle vara de finaste på ön.
Självklart tog vi vår kära moppe och åkte dit.
Resan var inte många mil, men det tog över en timme iaf.
Och det kom att bli en spännande resa då moppen drog mer bensin än väntat så när vi väl var framme lyste lampan och inte fanns det en bensinmack så långt ögat kunde nå. Den närmaste låg en timme bort. Suck!!!! Hur skulle vi nu ta oss därifrån???????
älsklingen tog på sig uppdraget att gå på bensinjakt. Så  mitt på dagen i stekheta solen påbörjade han sin jakt=)
Medan jag satt kvar med våra grejjer på stranden och bad till gud om att någon skulle kunna hjälpa oss=)
Ett bra tag senare och  många svettdroppar rikare kom han tillbaka med ett leende på  läpparna och jag förstod att han fixat det!!!! Tillslut hade han hittat en grek i en husbil som hade en extratank. Tack gode gud för det!!!!!

Stranden vi kom till är den mest käna på  ön...Porto Katsiki.. Otroligt vacker!







För att ta sig ner tills tranden fick man gå ned för en lång trappa.













En helt underbart strand. Hade den inte legat så långt ifrån där vi bodde hade vi garanterat åkt dit fler dagar.

När vi ändå hade åkt ända till västkusten så ville vi se flera av de fina stränderna. Så på vägen hemåt åkte vi även till Egrimni (hmmm hette den verkligen så??) Mer om det i nästa inlägg!

Kommentarer
Postat av: Mary

Jag har varit på alla dessa ställen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback