Den årliga minisemestern

ja det har blivit lite av en tradition att jag och några tjejer åker iväg på en liten minisemester en gång om året......det har varit london två gånger, halmstad/tylösand, strömstad och nu i år blev det Motala. Vilka som åker brukar variera lite...Lina&Lina är än så länge de som aldrig bangat=) I år var det just Lina och Lina och min kära barndomskompis Marion som packade våra väskor och åkte iväg för två nätter till varamonbadet i Motala. Motala är underskattat! En gullig, fin och mysig liten stad med en toppenstrand! Tur med vädret hade vi också. Inget blev som jag hade trott. Jag hade föreställt mig att det skulle regna o regna och att vi skulle vara tvugna och sitta inne o mysa i stugan mest hela tiden...det hade iof inte varit fy skam det heller...men det blev så mycket bättre!
Det gavs tom möjligheter till sol och bad i liten dos, lite shopping, kräftskiva och konsert!!!


Här lunchar vi på restaurang Sjöbris inne i Motala
Se så fint det ligger vid vattnet!


Både jag och Marion gillar second hand butiker och ett besök på Myrorna var givet. Lina är inte ett lika stort fan av dessa butiker. tycker mest att det är äckligt med gamla begagnade saker.
MEN...hon chockade sig själv genom att köpa både en ursnygg jeansjacka och ett par chinos.
Det var dessutom halva priset på allt i butiken...toppen! jag köpte en söt klänning som kommer bli kanon till jeansjacka...eller en önskad svart skinnjacka. Även ett par chinos fick följa med i min påse. Tillsammans gick det på 52,50 kr!!!!!



Undrar om detta var årets sista dopp i det blå!!?



På kvällen blev det grillning.
Engångsgrillar är inte alltid så skojsiga!!!!
Men gott blev det tillslut iaf!
Vi satt ute på altanen hela kvällen...att det blev lite kallt hindrade oss inte...=)



Tre glada tjejer har hört musik spelats en bit ifrån och efter en stund inser vi att det är takida och backyardbabies som har konsert i Folkets Park som ligger precis i närheten av vår camping.
Vi bestämmer oss för att gå dit, ta med oss en filt och lite mer vin och sätta oss där utanför och mysa lite.
Vet inte riktigt hur men det hela slutade med att vi var inne på konserten och och hoppade av glädje=)
Som 15 på nytt....haha!!!
En himla skojjig kväll var det iaf!!!



Vi på Takidas konsert.

det var fredagen i Motala det...fortsättning följer.......

Kramar!!!!!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej Linis! Vet du, jag var också i Motala i helgen...jag, mamma och pappa åkte Vättern runt med mormor och morfar så vi stannade i Motala och åt... Nu är det bara 5 dagar kvar till jag kommer upp! Längtar! Kramar!

2008-08-18 @ 21:24:23
Postat av: Mary

Åh, vad kul! Synd att jag inte kunde följa med den här sommaren, som är den enda jag har bangat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback