November kontra december

Än så länge känns det här kursen så skön. Visst det är en del att göra tillsammans i arbetslagen..
men inte alls så där galet mycket som det var i förra kursen.
Så även denna eftermiddag är jag bara hemma o tar det så lugnt det bara går....o guuu vad jag njuter!

Jag antar att alla som känner mig..väl...vet att jag fullkomligt hatar november.
Fattar liksom inte vad det är för mening med den månaden. Slask o blött o grått o trist och jag går mest omkring o är trött o hängig hela tiden.
Men så nu...trots att det bara gått tre dagar in i december, så känns allt helt annorlunda!
Ok tänker ni ..."det är ju fortfarande grått o regnigt" och ja det är det...
men känslan är ändå helt annorluna
För nu har man äntligen fått tagit fram alla fina stjärnor och ljusstakar
och vissa (läs jag) har redan tagit fram tomtar o annat juligt.
Och jag älskar det!
Allt blir så mycket mysigare här hemma!
Jag bakar var o varannan dag så en underbar julig doft sprider sig
och jag får ett helt annat lugn i kroppen
än i november...
Nu får man börja planera och köpa julklappar
som man sen får slå in i fina paket
och det älskar jag också!
och dessutom vet man att sanrt får man vara ledig från skolan
och det händer en massa msyiga och skojjiga saker.
Så för mig vinner helt klart december!
Mysmånad!


Strunta i att duken är skrynklig..
det ska bli ändring på det=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback