Lättnad

Jag var hos läkaren i tisdags för att min barnmorska skickat mig dit pga högt blodtryck, sammandragningar och foglossning.
Jag fick ett läkarintyg och är nu sjukskriven hela nästa vecka också.
Sen blir det semester och föräldrardagar.
Hos läkaren fickjag höra att jag borde göra ett tillväxtultraljud för att se så att lillan växer som hon ska då högt blodtryck kan bidra till att bebisen inte  får tillräcklig näring och växer ordentligt.
Nervös!
Hade inte hört något om detta innan så blev lite orolig.
Men nu på morgonen var vi på ultraljudet och allt ser ut precis som det ska.
Underbart!
Hon följer kurvann exakt och ligger precis på  mittenstrecket.
Sån otrolig lättnad!
Alla mått var properationerliga
och för tillfället väger hon ungefär 2630 gr.
Fortsätter hon att fälja kurvan och föds  i vecka 40 beräknas hon att väga ca 3500 gr.
Helt perfekt med andra ord!

Jag är så glad att du växer och mår bra där inne lilla älskling!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej Linis! Va skönt att höra att hon mår bra...förstår att du blev orolig. Nu är det inte långt kvar...helt galet! Blev förvånad när jag läste att du inte har köpt någon klänning än...är det verkligen sanning?! Vi måste ju komma och hälsa på snart...veckorna/helgerna bara försvinner iväg...förstår inte detta...och nu är jag upptagen tre helger i rad men sen jäklar... Ta hand om dig och lillskruttan i magen! Kramar!

2010-03-18 @ 12:18:36
Postat av: SOFIA

Va skönt att allt är bra med den lilla.. och bra att du fick fortsatt sjukskrivning.. inte kul att jobba när man har foglossning och inte mår bra.



Jag är beräknad till den 14 april.. så det är nära nu... spännande!!...



Till vilket datum är du beräknad??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback